Piduriga haagise peatumisteekond on lühem

Seadusest tulenevalt on pidurita kerghaagise (O1- kategooria) täismassi piiriks seatud 750kg, kuid hoolimata sellest laaditakse haagisele siiski nii palju kui võimalik.

Seadusest tulenevalt on pidurita kerghaagise (O1- kategooria) täismassi piiriks seatud 750kg, kuid hoolimata sellest laaditakse haagisele siiski nii palju kui võimalik. Kahjuks on tavapärane näha liikluses haagiseid, mille kasti on pandud suur kuhi liiva, mitu pakki 6-meetriseid prusse või lademetes küttepuid. Paraku aga sellise tegevuse juures ei anna kasutajad endale aru, et eelpool mainitud koormad võivad vabalt kaaluda 1,5-2 tonni. Selline koorem on aga keskmise pidurita kerghaagise jaoks tugevas ülekaalus ning selle vedamiseks tuleks kasutada piduriga haagist.

Pidruita haagise ülekoormamine

Kahtlemata peavad Brentex pidurita kerghaagised (O1-kategooria) vastu ka ülekoormusele, kuid miks on siis seadusega sätestatud täismassi piir? Selle välja selgitamiseks tegime katse, mille käigus võrdlesime piduriga ja pidurita haagise peatumisteekonda. Katse käigus kasutasime sama kastimõõduga haagiseid: piduriga haagis BREN-325P15H ja pidurita haagis BREN-3215. Mõlema haagise puhul tõstime kasti tonnise bigbagi.

https://www.youtube.com/watch?v=llbBHkwX-HI

Pidurita kerghaagis BREN-3215 oli tonnise koorma puhul ülekoormatud 512 kg. Kuidas see mõjutab pidurdusteekonda? Sellisel autorongil kulus linnakiirusel (50 km/h) seisma jäämiseks keskmiselt 24 meetrit. Kui sinna juurde arvestada veel sekundipikkune reageerimisaeg, siis saab ülekoormatud haagisega auto seisma 38 meetriga. Antud katse viisime läbi kuival asfaldil. Libedal pinnasel või hoopis maanteekiirusel seisma jäämiseks kuluks sellisel autorongil oluliselt rohkem meetreid.

Pidurita haagise peatumisteekond on pikem

Kahtlemata peaks sellist koormat vedama piduriga haagisega. Katses kasutatud piduriga haagis BREN-325P15H (O2-kategooria) kandevõime on 1185kg, mille puhul jäi tonnine bigbag lubatud kandevõime piiridesse. Linnakiirusel sai autorong pidama 15 meetriga ning kui arvestada sinna juurde reageerimisaeg, siis teeb see peatumisteekonnaks 29 meetrit. See tähendab, et pidurita ja piduriga haagise peatumisteekonna vahe oli 9 meetrit ehk kaks autopikkust. Teisisõnu sel hetkel kui piduriga haagise autorong juba seisis, oli pidurita haagise autorongi kiirus veel 15-20 km/h.

Viimaseks tegime ka katse haagiseta autoga, mille puhul oli linnakiirusel peatumisteekond 10 meetrit, millele lisandub 14 meetrit reageerimiseks.

Piduriga haagis - pidurdusteekond lühem

Pikemalt saad antud katsest lugeda Geeniuse portaalist, kus on juttu ka sellest, kuidas ülekoormamisest tekkinud õnnetusi menetleb kindlustusbüroo. Loe lähemalt SIIT

Kindlasti loe lähemalt ka, milliseid juhilube vajad haagise vedamiseks. Millised piirangud on B-kategooria puhul ning millal vajad B96 või BE-kategooriat? Loe lähemalt SIIT

+
+