6 nõuannet talvel haagisega liiklemiseks

Temperatuur langeb päev-päevalt madalamale ja saime vahepeal rõõmu tunda esimest lumesajust. Anname Sulle 6 nõuannet, millele tähelepanu pöörata, kui plaanid haagist ka talvisel perioodil kasutada.

Haagise kasutamine talvel

Temperatuur langeb päev-päevalt madalamale ja saime vahepeal rõõmu tunda esimest lumesajust. Oleme harjunud sõidukeid talveks ette valmistama, vahetades neil rehvid, tankides talvist kütust ja tehes kõike muud, et talvine sõit oleks turvaline. Võib tulla üllatusena, et ka haagis on mõistlik talveks ette valmistada. Jagame Sinuga 6 nõuannet haagise turvaliseks talveperioodil kasutamiseks. 

1. Rehvid, rehvid, rehvid

Kuigi seadus kerghaagistel talverehve ei nõua, on nende kasutamine meie hinnangul siiski soovituslik, kui on plaanis talvel haagist vedada. Libedates tingimustes kipuvad koormata kerghaagised libisema. Enamasti juhtub see siis, kui libedus on ootamatult saabunud ja hoogsamalt pöörates võib küljepeeglist näha, kuidas haagis ühele ja teisele poole kelgutab. Seetõttu soovitame turvalisuse tagamiseks talvisel ajal panna ka O1-kategooria haagistele naastrehvid.

O2-kategooria haagistele on kohustuslik panna talverehvid sarnaselt sõiduautole. See tähendab, et 1. detsembrist 1. märtsini peavad olema O2-kategooria haagistel talverehvid. Lisaks on nõutud, et haagisel peab kasutama sama tüübi rehve, mis vedukautol. Teisisõnu – kui Sinu autol on naastrehvid, peavad need olema ka O2-kategooria haagisel.

Lisaks on oluline tähelepanu pöörata korrektsele rehvirõhule. Rehvi külgseinal on märgitud tootja poolt soovituslik rehvirõhk madalate temperatuuri juures. Loe lähemalt rehvirõhkudest haagise hooldusjuhendist.

2. Haagise pidurid korda

Piduritega haagistel on soovituslik enne talve kontrollida pidurisüsteeme. Veendu, et piduriklotsid ei ole trumli külge kinni oksüdeerunud, trossid liiguvad vabalt ning veopea inertspidur töötab korrektselt. Muidu on libedates oludes sõit suure kandevõimega haagisega äärmiselt ohtlik nii Sulle kui ka kaasliiklejatele.

3. Haagis ja hooldus

Eesti talv ei ole armuline teedel liiklevatele autodele ega haagistele. Teedele kantav sool ja kemikaalid on roostetamise parimad sõbrad. Kõik Brentexi haagised on kuumtsingitud, tänu millele on need ilmastikukindlad ja roostetamisele vastupidavad. Siiski on haagisel mitmeid detaile, mis vajavad soola eest kaitsmist. Enne talvist hooaega on soovitatav kõik elektripistikud (auto ja haagise vaheline tulepistik, tagumiste tulede pistikud jne) puhastada ja klemmid üle pihustada silikooni või universaalõliga niiskuse tõrjumiseks. Vanemate haagiste puhul on soovituslik üle kontrollida raam ja katta füüsiliste vigastuste tõttu eemaldunud tsingi kiht tsinkspreiga. Soovitame õlitada ka kõiki teisi liikuvaid osasid, näiteks veopealukku, portelukke jne. NB! Ära unusta talvel haagist regulaarselt pesta! Loe lähemalt haagise pesemisest.

4. Hoia kiirust ise!

Kuigi kiirushoidik on tänapäeval iga uue auto standardvarustuses, ei soovita me seda kasutada talvistes teeoludes haagist vedades. Kui usaldad kiiruse hoidmise auto süsteemile, oled sõitu vähem kaasatud ja võid seega ohtlikes olukordades reageerida aeglasemalt. Teiseks ei arvesta kiirushoidik teeoludega ja võib käiku vahetada valel hetkel viies autorongi seeläbi tasakaalust välja.

5. Haagis lumest puhtaks

Talvel, kui teed on valdavalt lumised või lörtsised, on mõistlik kasutada kaanega või tendiga haagist, et veetavat kaupa puhta ja kuivana hoida. Juhul kui haagis on lumerohkel talvel pikalt aianurgas seisnud ja lumemütsi alla mattunud, on väga oluline see plastikkaanelt maha lükata. Enne sõidu alustamist pühi haagis samuti harjaga puhtaks. 

6. Koorem paika ja kinni

Kauba turvaliseks vedamiseks, on äärmiselt oluline, et koorem oleks korrektselt paigutatud ja kinnitatud. Veendu, et haagisele paigutatud koorma raskus oleks veokastis võrdselt jaotatud. Väikesemõõtmeline ja raske koorem peab olema paigutatud haagise teljest ette poole, kuid oluline on vältida haakeseadme ülekoormamist. Kogemusele toetudes, võime öelda et keskmine koormus haakeseadmele on autotootjate lõikes vahemikus 40-70kg. Enesekontrolliks püüa tõsta koormatud haagise tiislit veopeast üles. Seda peaks jõudma teha ilma liigse vaevata.

+
+